Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 11 mai 2011

Portret


Căvnicarul Iulian Mureşan este sunetistul vedetelor autohtone

De câţiva ani asigură sonorizarea la concertele interpreţilor români. A lucrat cu mai toate trupele artiştilor din ţară. De curând a pus pe picioare o trupă de folk-rock.

Iulian este toboşarul trupei Km 32 din Cavnic, oraş situat la 20 de kilometri de Baia Mare. Pasiunea lui pentru muzică se datorează părintelui său. „Când eram încă elev la liceu mi-am adus aminte că tata cânta la chitară. De atunci am decis să-i calc pe urme”, spune Iulian.

Are propria trupă

Dragostea pentru corzile chitarei a transmis-o şi fratelui său. „Am primit un set de tobe de la unchiul meu. Atunci mi-a venit ideea să fac o trupă”, afirmă toboşarul. Mai avea nevoie de un basist pe care Iulian l-a „recutat” direct de pe patul de spital. „Eram în spital iar vis- a-vis de patul meu stătea un alt băiat care suferea de aceeaşi boală ca mine. Discutând cu el am decis că este persoana potrivită să fie basistul trupei Km 32”, subliniază toboşarul.

După doar o zi de repetiţii la Palatul Copiilor din oraş au reuşit să-i surpindă pe toţi cei prezenţi în sală. De atunci au avut numeroase concerte cu ocazia zilelor diferitor oraşe din ţară, au participat chiar şi la Gala Folk-rock din Baia Mare. Stilul lor îmbină muzica folk cu cea rock şi alte influenţe funk, populară şi reggae. Sunt cunoscuţi datorită pieselor „Aşa beau oamenii buni” şi „Ghezeşu” asupra cărora şi-au pus amprenta personală şi le-au modificat linia melodică. Au însă şi 15 piese proprii.

Sunetistul vedetelor

Iulian Mureşean este cunoscut de marii interpreţi români datorită atmosferei muzicale pe care o asigură celor prezenţi pe scenă. A început la o firmă de sonorizare din oraş şi a ajuns să semneze un contract de colaborare cu Alin Oprea de la Talisman. „Prin intermediul lui Alin am ajuns să colaborez şi cu alţi artişti. Mergeam tot timpul prin ţară cu ei la diferitele concerte pe care le aveau”, arată sunetistul.

La nunţi întreţinea atmosfera prin muzica celor de la JudeBox, foarte cunoscuţi datorită emisiunii Cronica Cârcotaşilor şi a formaţiei Marfar, de la emisiunea Dănuţ.SRL. „Singurii interpreţi români cu care nu am lucrat sunt cei de la Phoenix, Zdob şi Zdub şi Holograf”, arată Iulian toboşarul.

Întrebări şi răspunsuri:

Care dintre artiştii cu care ai lucrat ţi-au lăsat o impresie mai bună?

I.M.: Toţi au fost ok, dar băieţii de la Marfar mi-au făcut o impresie foarte bună, deoarece sunt oameni cu bun simţ şi de gaşcă. Cu ei însă am colaborat la nunţi, unde era mult mai bine decât la concerte, deoarece de multe ori organizatorii uitau să-mi asigure mâncarea şi trecea câte o zi fără să mănânc nimic.

Ce planuri ai pentru viitor?

I.M: În viaţa personală îmi doresc să-mi deschid o pensiune agroturistică, unde cei cazaţi să poată să ia şi cursuri de călărie. În plan muzical îmi doresc să ajung departe, dar este foarte greu să-ţi promovezi muzica. Nimeni nu te bagă în seamă dacă nu ai bani.

Ce-i place:

Este o persoană nonconformistă şi se declară un împătimit al sporturilor extreme. Iubeşte sporturile de iarnă şi consideră că este un bun schior. Adoră să străbată ţara în lung şi lat, afirmând că se urcă în tren şi coboară doar atunci când îl dă controlorul jos.

Ce nu-i place:

Nu suportă oamenii aroganţi şi fiţoşi. Îi etichetează ca mincinoşi pe toţi cei care se ţin de lucruri mărunte. Detestă să depindă de alţii, de aceea a început de mic să-şi câştige existenţa. Spune ironic că „adevăratele valori” ale ţării se găsesc în parlamentul României.

Născut: 27 aprilie 1988, Maramureş
Studii: Facultatea de Inginerie si Management in Agroturism şi Alimentaţie Publică,Universitatea V. Goldiş Baia Mare
Stare civilă: Necăsătorit, are doi fraţi
9 octombrie 2009, 21:21 | Autor: Andreea Oşan | Adevărul de Seară Baia Mare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu